Σάββατο 27 Μαρτίου 2021

Μπούρινος 6ον "Δημοτικά τραγούδια"

 

                         Ο Χρήστος Μπούζμπας με το κλαρίνο

6o Τεύχος. Περιοδικό "Μπούρινος" Ετήσια έκδοση του Επιμορφωτικού- Εξωραϊστικού-Εκπολιτιστικού Συλλόγου Εξάρχου Γρεβενών  "Ο ΜΠΟΥΡΙΝΟΣ". Έτος έκδοσης 2014,  σελίδες 96, κεφάλαια 55.

Η επικαιρότητα που παρατίθεται στο παρόν τεύχος αφορά το 2013.

Επιμελητής έκδοσης: Βασίλης Αποστόλου

 

Κεφάλαιο 38.ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ- ΠΑΡΑΠΟΝΙΑΡΙΚΟ-ΚΛΕΦΤΙΚΟ

 

Όλες τις δραστηριότητες της ζωής ο άνθρωπος του αρέσει να τις κάνει τραγούδι. Τις δυσκολίες της ζωής, την αγάπη, τη χαρά, τη λεβεντιά όλα τα τραγούδησε.  Ο τσοπάνος στα απέραντα βοσκολίβαδα του χωριού για να περάσει την ώρα του έφκιανε τραγούδια. Τα μελοποίησε με τη φλογέρα του. Το ίδιο κι ο άνθρωπος  στους  κάμπους, στ’ αλώνια, στο δεφτέρι.

Παραπονιάρικο: Το τραγούδησε ο Μπούζμπας Χρίστος στο καφενείο του πατέρα μου το 1983 πίνοντας το αγαπημένο του πιοτό τσίπουρο. Μας μιλεί για το χαμό  προσφιλούς προσώπου.

 

Γέρασα ο μαύρος γέρασα κι ασπρίσαν τα μαλλιά μου

μου γέρασαν παιδιά μ΄ τα βάσανα (δυό) του χάρου το μαχαίρι

μου πήρε τη γυναίκα μου (δυο) το πρώτο το στεφάνι

δεν τόχω πως δε γέλασα (δυο) σε τούτο τον ψεύτικο κόσμο

αχ! έχω πολλά παράπονα (δυο) που θα τα φάει το χώμα.

 

Κλέφτικο

Άιντε τα νιάτα μου αχ τα γλέντησα

άιντε κι αυτή τη λεβεντιά μου

παράδες δεν καζάντισα άιντε κι ούτε θα καζαντίσω

καζάντισα μια έμορφη ξανθιά και μαυρομάτα,

πόχει τα μάτια σαν καυκί άιντε τα φρύδια της γραμμένα

πόχει στα χείλια ζάχαρη και στο κορμί της μέλι.

-Κόρη μ΄ για δως μου φίλημα άιντε δως μου και μαύρα μάτια.

-Το πώς να δώσω φίλημα άιντε το πώς τα μαύρα μάτια

πόχου αδέρφια στο στρατό άιντε πρώτα ξαδέρφια κλέφτες

αχ φορούν φυσίγγια στην πουδιά μπαρούτι στο μαντήλι.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου