Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2012

14ΣΥΛ.Α.ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ 2012

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2012

10. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ "“Ο ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΣ (1877-1911)




10. “Ο ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΣ (1877-1911) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

Γράφει ο Βασίλης Αποστόλου, Γραμματέας του Συλλόγου Γρεβενιωτών Κοζάνης

Η παρουσίαση: Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012 η παρουσίαση του βιβλίου «Ο ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΣ (1877-1911)» του Ιωάννου Γ.Παπαδημητρίου καθηγητού θεολόγου από τον επιμελητή της Β΄ έκδοσης Απόστολο Παπαδημητρίου στην κατάμεστη αίθουσα του Κοβεντάρειου Κοζάνης. Διοργανωτής της εκδήλωσης ήταν ο Σύλλογος Γρεβενιωτών Κοζάνης “Αιμιλιανός”. Η εκδήλωση άνοιξε με εισαγωγική τοποθέτηση του προέδρου του συλλόγου Δημοσθένη Ταγάρα. Ακολούθησε χαιρετισμός του Δημάρχου Γρεβενών κ. Δημοσθένη Κουπτσίδη και παρουσίαση της προσωπικότητας του επιμελητή της έκδοσης από το γράφοντα. Την εκδήλωση εκτός από το πλήθος του κόσμου τίμησαν με την παρουσία τους ακόμη η αντιδήμαρχος Γρεβενών κ. Κατερίνα Πέτρου, ο περιφερειακός σύμβουλος Κυριάκος Μιχαηλίδης, οι πρώην πρόεδροι του συλλόγου Γρεβενιωτών Χρήστος Ζυγούρας και Δημήτριος Λαγιώτης και οι νυν πρόεδροι του συλλόγου Αγίου Αθανασίου κ. Λαμπρόπουλος Γιάννης και Ηπειρωτών Κώστας Τσάντας.

Το βιβλίο: Αποτελείται από 204 σελίδες διανθισμένο με 15 φωτογραφίες. Ο Αιμιλιανός εκλέγεται Μητροπολίτης Γρεβενών το Μάρτιο του 1910. Ένα χρόνο μετά τον Οκτώβριο του 1911, 29 ετών, σφαγιάζεται από τους εχθρούς του Έθνους. Το 1961 πενήντα χρόνια από τη στυγερά δολοφονία, το Γυμνάσιο Γρεβενών αναθέτει στο θεολόγο Ιωάννη Παπαδημητρίου καθηγητή του γυμνασίου την έκδοση βιβλίου για τον Εθνομάρτυρα Αιμιλιανό.
Το 2011 εκατό χρόνια από το μαρτυρικό θάνατο του Μητροπολίτη και σαράντα χρόνια από την κοίμηση του συγγραφέα της α΄ έκδοσης, τα τέσσερα παιδιά του Ιωάννη Παπαδημητρίου προβαίνουν στη β΄ έκδοση με επιμελητή έκδοσης τον Α.Π με σημαντικές προσθήκες, φέρνοντας καινούργια στοιχεία για το μάρτυρα και προάγγελο της ελευθερίας. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης προβλήθηκε video με την εκφορά του μάρτυρα Αιμιλιανού ληφθέν από ιστότοπο των Σκοπίων.
Τον Ιούλιο του 2011, ένιωσα την ανάγκη να επισκεφτώ τον τόπο του μαρτυρίου. Μετά από περιπλανήσεις στην περιοχή, έλλειψη σήμανσης, έφτασα στη μαρτυρική χαράδρα, στο διαμορφωμένο χώρο από τη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση, άναψα κερί στην ομώνυμη εκκλησία ανεγερθείσα το 1957 με δαπάνη της αδελφής του Αιμιλιανού Δόμνας, προσκύνησα στο μαρμάρινο κενοτάφιο το οποίο στήθηκε το 1954 με πρωτοβουλία του Μητροπολίτη Γρεβενών Φίλιππου.

Ο επιμελητής της έκδοσης: Ο Απόστολος Παπαδημητρίου γεννήθηκε στη Σιάτιστα Κοζάνης το 1948 και έζησε στα Γρεβενά, η μητέρα του από το Κοσμάτι Γρεβενών, ως το πέρας των γυμνασιακών του σπουδών (1966).
Είναι διπλωματούχος ηλεκτρολόγος - μηχανολόγος μηχανικός του Εθνικού Μετσο-βείου Πολυτεχνείου (1971) και από το 1974 ως το 2006 εργάστηκε στη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού στην πόλη της Κοζάνης.
Ασχολήθηκε επί εικοσιπενταετία με την επιστημολογία και τρεις εργασίες του επί του θέματος αυτού έχουν εκδοθεί. 1. Η καλή αλλοίωσις. 2. Ο κόσμος του λογικού όντος. 3. Επιστήμη υλισμός και Πίστη.
Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 το ενδιαφέρον του στράφηκε προς την τοπική ιστορία με σημαντική έκδοση του α΄ τόμου «Σελίδες ιστορίας Γρεβενών» σελ. 476 με περιεχόμενο από Προϊστορικούς χρόνους ως το 1820. Ο δεύτερος τόμος είναι έτοιμος για εκτύπωση. Φρονώ ότι οι η Περιφερειακή Ενότητα Γρεβενών κι ο Δήμος Γρεβενών από κοινού οφείλουν να συνεργαστούν για την έκδοση του βιβλίου. Το αξίζει ο τόπος μας. Εργασίες του παρουσιάστηκαν σε τοπικά συνέδρια και δημοσιεύθηκαν σε πρακτικά.
Αρθρογραφεί σε διαφόρους ιστοτόπους. Διευθύνει ωριαία κατά εβδομάδα τηλεοπτική εκπομπή με τίτλο “Μαρτυρία” στον τοπικό σταθμό ΤΟΡ.
Είναι επί σειρά ετών πρόεδρος του συλλόγου “Μακρυγιάννης” της Κοζάνης και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου γραμμάτων και τεχνών νομού Κοζάνης.

Επωνυμία του Συλλόγου. Με πρωτοβουλία του Ζήση Δαλαμπίρα από Σπήλαιο Γρεβενών πραγματοποιείται καταστατική Συνέλευση στις 25 Ιανουαρίου 1979 στη μεγάλη σάλα του ξενοδοχείου Αλιάκμων. Πρόεδρος της συνέλευσης ορίζεται ο Ποράβας Γεώργιος, ο οποίος στην ομιλία του αναλύει την επιτακτική ανάγκη δημιουργίας συλλόγου Γρεβενιωτών εν Κοζάνη με σκοπό την αλληλογνωριμία, την πνευματική επικοινωνία, την ψυχαγωγία, την περισυλλογή και διάδοση του λαογραφικού και αρχαιολογικού υλικού του Νομού Γρεβενών. Ένα από τα θέματα που απασχόλησε την καταστατική συνέλευση ήταν η επωνυμία του συλλόγου. Κατατέθηκαν δύο προτάσεις για την ονομασία του συλλόγου . “Θ.ΖΙΑΚΑΣ” και “ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΣ”. Έγινε ψηφοφορία στη Γεν. Συνέλευση και πλειοψήφησε ο τίτλος “ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΣ”

Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2011

13ΚΑΡΥΔΙΤΣΑ ΚΟΖΑΝΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑ ΓΙΟΡΤΗ ΤΣΙΓΑΡΙΔΑΣ

Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2011

12ΚΑΡΥΔΙΤΣΑ ΚΟΖΑΝΗΣ ΓΙΟΡΤΗ ΤΣΙΓΑΡΙΔΑΣ 2011

Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

1Ο ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ 2011

Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2011

10ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ ΕΥΘΥΜΗΣ

9ΚΟΖΑΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΟΠΕΡΑ

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011

(29η) ΠΡΟΛΟΓΙΚΑ


ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ


Στο 12θέσιο 17ο Δημοτικό σχολείο τοποθετήθηκα ως Διευθυντής στις 7/6/2010. Η θητεία μου έληξε στις 30 Ιουλίου 2011. Για μένα ήταν τιμητικό που ανέλαβα υψηλά καθήκοντα ευθύνης σε ένα από τα μεγαλύτερα σε πληθυσμό σχολεία της πόλης.


Έχοντας ως εφόδια την εργατικότητα, την ευσυνειδησία, την υπευθυνότητα, τη συνεργασία με τους συναδέλφους, γονείς,σχολική εφορεία, δήμο, σύλλογο γονέων, προσωπικό καθαριότητας, τροχονόμους,υπεύθυνη κυλικείου, και μαθητές κατορθώσαμε το σχολείο να λειτουργήσει χωρίς προβλήματα, να καταγράψουμε την ιστορία του σχολείου.


Ευχαριστώ τους συναδέλφους του σχολείου, το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, όλους τους γονείς, τους μαθητές του σχολείου, τις καθαρίστριες, τις τροχονόμους για τη γόνιμη και ουσιαστική συνεργασία που είχαμε κατά τη θητεία μου ως Διευθυντής του Σχολείου.

(28η) ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΒΙΒΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 17ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ

(27η) ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ

24. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ. ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΧΩΡΑ. ΤΑΞΗ ΣΤ΄ ΜΑΙΟΣ 2011.

Ιωάννα Ζάκη: Η πατρίδα μας, η Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια από χώρα που έστελνε μετανάστες έχει μετατραπεί σε χώρα υποδοχής μεταναστών. Έτσι καθημερινά βλέπουμε ότι πολλοί άνθρωποι αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τη χώρα τους κι αναζητώντας μια καλύτερη ζωή αντιμετωπίζουν την ξενοφοβία, το ρατσισμό και την εχθρότητά μας. Θωρούνται υπαίτιοι για την ανεργία μας, απολίτιστοι, εγκληματίες, επικίνδυνοι για την εθνική ομοιογένεια και τον πολιτισμό μας.

Βασιλική Ντάγκα: Αιτία του ρατσισμού είναι συνήθως ένα μείγμα υπεροψίας και φόβου. Δηλαδή από τη μια μεριά αισθανόμαστε ότι η δική μας φυλή είναι ανώτερη, πιο καλλιεργημένη, πιο έξυπνη, πιο πολιτισμένη, ενώ από την άλλη αισθανόμαστε ότι η άλλη φυλή με κάποιο τρόπο μας απειλεί, είτε στρατιωτικά, είτε πολιτιστικά, είτε ακόμη και στο επίπεδο εξεύρεσης εργασίας. Το αποτέλεσμα μέσα μας, είναι να βλέπουμε μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων με εχθρότητα και προκατάληψη.

Νίκος Λάσπας: Τα αίτια του ρατσισμού είναι: η τάση του ανθρώπου να αξιολογεί, να διακρίνει και να κατηγοριοποιεί τους άλλους ανθρώπους. Η καλλιέργεια εθνικιστικών τάσεων. Τραυματικές εμπειρίες λαών τους οδηγούν συχνά σε συναισθηματικές κι όχι λογικές αξιολογήσεις. Το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, η έλλειψη προσωπικών αξιών….Να υπάρχει ειρήνη και αρμονία ανάμεσα στους λαούς και τα κράτη. Τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας να μη διογκώνον τα γεγονότα και να μην καλλιεργούν πνεύμα ξενοφοβίας και ρατσισμού. Να υπάρχει πολιτιστική προσέγγιση των λαών, με ανταλλαγή εκδηλώσεων τέχνης και αθλητισμού.

Παντελής Τύπου: Εκτός από το φυλετικό ρατσισμό υπάρχει ο κοινωνικός ρατσισμός (εχθρική συμπεριφορά απέναντι σε ορισμένες ομάδες, μετανάστες, άτομα με ειδικές ανάγκες…), εθνικός ρατσισμός (ένα έθνος ανώτερο από τα άλλα), θρησκευτικός φανατισμός, ρατσισμός αναπτυγμένων κρατών σε βάρος υπανάπτυκτων. … Η έλλειψη ανθρωπιστικής παιδείας και η πνευματική φτώχια είναι ένα από τα σημαντικότερα φαινόμενα του ρατσισμού.

Κώστας Ποζουκίδης: Ρατσισμός σημαίνει να διακρίνεις και να μεταχειρίζεσαι άσχημα έναν άνθρωπο λόγω της εθνικότητάς του ή της φυλής του ή των θρησκευτικών του αντιλήψεων. Σε δημοσκόπηση που δημοσιεύτηκε το Νοέμβριο του 2000, το 21% των Ελλήνων ενοχλούνται από την παρουσία άλλων θρησκευμάτων, το 24% ενοχλούνται από την παρουσία ανθρώπων άλλης φυλής, το 38% ενοχλούνται από την παρουσία άλλων εθνικοτήτων στη χώρα μας.

Αθανασία Κοντοπούλου: Από την αρχαιότητα βλέπουμε παραδείγματα διακριτικής συμπεριφοράς. Οι αρχαίοι Έλληνες έλεγαν «Πας μη Έλλην βάρβαρος», οι Ισραηλίτες θεωρούσαν τη φυλή τους εκλεκτή φυλή του Θεού και το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα ρατσισμού οι πεποιθήσεις του Αδόλφου Χίτλερ ότι η ξανθή Άρεια Φυλή, έχει δικαίωμα να κυριαρχήσει στον πλανήτη….Κάθε άνθρωπος έχει μέσα του την ίδια φλόγα της ανθρώπινης φύσης, να αγαπά, να δημιουργεί, να ζει σε κοινωνία, να χαίρεται, να θαυμάζει.

Χρήστος Λαζαρίδης: Οι ρατσιστές πιστεύουν σε βιολογικές διαφορές μεταξύ των φυλών, βάσει των οποίων και προσδιορίζον αυτές σε ανώτερες και κατώτερες. Έτσι με τη θεωρία αυτή υποστηρίζουν ότι η φυλή με συγκεκριμένα, ανώτερα εξωτερικά ή ανθρωπολογικά χαρακτηριστικά, έχει το δικαίωμα να θεωρεί εαυτόν της ανώτερη από τις άλλες.

Θοδωρής Μουστάκας: Το φαινόμενο του ρατσισμού μπορεί να περιορισθεί με την παιδεία, με τη μελέτη ης ιστορίας, της κοινωνιολογίας αλλά και της βιολογίας και έτσι οι άνθρωποι θα μπορούν να αποδείξουν ότι οι ρατσιστικές αντιλήψεις είναι επιστημονικά αβάσιμες και την ισότητα ανάμεσα στους ανθρώπους δεν μπορεί να την αμφισβητήσει κανείς.

Ειρήνη Κωνσταντινίδου: Σήμερα η λέξη ρατσισμός χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων εναντίον άλλης ομάδας… Ο ρατσισμός θεωρείται παραβίαση του θεμελιώδους δικαιώματος του ανθρώπου στην ισότητα, στην εργασία, στην πολιτική, στην οικονομία.

Ελένη Μπονέ: Ρατσισμός σημαίνει πώς κάποιοι άνθρωποι δε συμπαθούν τους μετανάστες ή τους πρόσφυγες, είτε γιατί είναι από άλλη χώρα, μιλούν άλλη γλώσσα, είτε γιατί νομίζουν ότι αυτοί είναι ανώτεροί τους. Ξενοφοβία είναι που κάποιοι από τους «ντόπιους» φοβούνται τους «ξένους» που έρχονται από τις άλλες χώρες…Εξάλλου οι άνθρωποι οι οποίοι εγκαταλείπουν την πατρίδα τους, δεν την εγκαταλείπουν με η θέλησή τους. Αναγκάζονται να το κάνουν. Οι λόγοι είναι ότι κινδυνεύει η ζωή τους, λόγω διώξεων ή πολεμικών συρράξεων, είτε γιατί υπάρχει φτώχια, πείνα, υπανάπτυξη, το βιοτικό επίπεδο είναι χαμηλό. Άλλωστε ποιος θα ήθελε να εγκαταλείψει την πατρίδα του, τον τόπο που γεννήθηκε, έζησε κι αγάπησε.

Τάσος Τσουτζίδης: Ο ρατσισμός και η ξενοφοβία μπορούν να αντιμετωπιστούν αν οι άνθρωποι αποκτήσουν μια πιο ευγενική στάση προς τους συνανθρώπους τους. Αυτό μπορεί να γίνει μέσα από ην παιδεία του λαού, η οποία πρέπει να οδηγεί τον άνθρωπο στο να μάθει να συνεργάζεται, να κρίνει, να αγαπάει τον άνθρωπο ανεξάρτητα από τη φυλή, το χρώμα, την οικονομική κατάσταση.

Μαρία Αλατζά: Οι ρατσιστές πιστεύουν σε βιολογικές διαφορές μεταξύ των φυλών, βάσει των οποίων θεωρούνται σε ανώτερες και κατώτερες. Μ’ αυτή τη θεωρία υποστηρίζουν ότι μία φυλή έχει το δικαίωμα να θεωρεί τον εαυτόν της ανώτερη από τις άλλες.
Αστέριος Οκουτζίδης: Κάποιοι άνθρωποι αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τη χώρα τους επειδή γίνεται πόλεμος, είτε γιατί δεν έχουν δουλειά είτε γιατί κινδυνεύει η ζωή τους. Να πείσουμε τους ρατσιστές ότι δεν είναι σωστό να θεωρούν τους εαυτούς τους «ανώτερους» από κάποιους άλλους και να τους πείσουμε να συμφιλιωθούν με τους «κατώτερους».

Παναγιώτα Δημητριάδου: Αιτία του ρατσισμού είναι συνήθως ένα μίγμα υπεροψίας. Δηλαδή αισθανόμαστε ότι η δική μας φυλή είναι ανώτερη, πιο καλλιεργημένη, πιο έξυπνη, πιο πολιτισμένη….Η καλύτερη ισορροπία όταν είμαστε αντιμέτωποι με ανθρώπους από άλλες φυλές, είναι να διατηρούμε μια υγιή στάση φιλοξενίας, όπου αποδεχόμαστε τον άλλο γι’ αυτό που είναι, ενώ ταυτόχρονα σεβόμαστε και τον εαυτό μας γι’ αυτό που είναι και γι’ αυτό που έχει. Αν προσέξουμε στον άλλο άνθρωπο, στην άλλη φυλή, κάποια ελαττώματα, ας θυμηθούμε ότι έχουμε κι μείς, αν όχι τα ίδια, τουλάχιστον άλλα εξίσου σοβαρά ελαττώματα.

Χαράλαμπος Καρανάσιος: Η μόνη διέξοδος για την επιβίωσή τους ή απλώς για μια καλύτερη ζωή είναι η αναζήτηση ασφάλειας και εργασίας σε κάποια άλλη χώρα. Ξεκινούν λοιπόν με όνειρα και ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον, για ένα καλύτερο αύριο, φέρνοντας μαζί τους τον πολιτισμό και τις συνήθειές τους. Πολλές φορές όμως φτάνοντας στη χώρα υποδοχής αντιμετωπίζουν δυσάρεστες καταστάσεις.

Ελευθερία Μωραΐτη: Τι είναι λοιπόν ρατσισμός; Πολύ απλά, να υποτιμάς τον άλλο με σκέψεις ή πράξεις, επειδή είναι άλλης φυλής, κατάγεται από άλλη χώρα, πιστεύει σε άλλη θρησκεία μιλάει άλλη γλώσσα, έχει διαφορετικές συνήθειες. ΜΗΠΩΣ ΟΜΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΦΟΒΙΚΟΙ ΤΕΛΙΚΑ. Η απάντηση είναι «ΝΑΙ» αλλά μπορούμε να αλλάξουμε; Θέλουμε να αλλάξει αυτό. Ας προσπαθήσουμε! ΑΞΙΖΕΙ!

Ελένη Φωτοπούλου:
Ο φανατισμός μπορεί να παρακολουθήσει ανεπανόρθωτες ζημίες, όπως το ολοκαύτωμα των Εβραίων. Ο φόβος και το μίσος είναι πολύ δυνατά συναισθήματα Μέσα από τον πόλεμο βγαίνει η εκδίκηση που είναι εξίσου δυνατό συναίσθημα. Ο ρατσισμός και η ξενοφοβία είναι πολύ βαθιά ριζωμένα μέσα μας για να τα ξεφορτωθούμε με την πρώτη. Θα πρέπει να κρίνομε το άτομο με βάση την προσωπικότητά του. Να μάθουμε να συμπεριφερόμαστε ανθρώπινα.