Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2021

Μπούρινος 5ο "Της αγάπης-Δημοτικό τραγούδι"

 

Στη φωτό οι δύο αδελφές Βάια, Θωμαΐς  Αποστόλου

Κεφάλαιο 69. ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Επιμέλεια:Βασίλης Αποστόλου


Το τραγούδι από τη Βάια Γκουτζιαμάνη Αποστόλου σύζυγος Αντωνίου από Έξαρχο.

Το δημοτικό τραγούδι πάντα συνόδευε όχι μόνο τις ανθρώπινες δραστηριότητες αλλά και εξωτερίκευε τα συναισθήματα την αγάπη, τη λύπη, τη χαρά. Στο παρακάτω τραγούδι καταδεικνύεται η αγάπη που τρέφει η νέα προς το παλικάρι της. Για αυτήν η ζωή της δεν έχει νόημα χωρίς τον αγαπημένο της.

 

Εσείς πουλιά πετούμενα κι αηδόνια στις φωλιές σας

μην είδατε μην μπλιάξατε το θκό μου το παλικάρι.

 

Εψές προψές τον είδαμε οπέρα απ’ το ποτάμι

μαύρα πουλιά τον τριγυρνούν, άσπρα τον παραστέκουν.

 

Σύρτε πουλιάμ στις μάνας σας κι αηδόνια στις φωλιές σας

ώσπου να βγει η ψυχούλα μου να πάτε να με φάτε.

 

Φάτε κορμί σαν το δεντρί και στήθη σαν την πέτρα

μον το δεξί το χέρι μου να μην το φάτε πούχω τον αρραβώνα μου.

 

Μάναμ σαν πας στην εκκλησιά να κάνεις το σταυρό σου

να βλέπεις νιους να βλέπεις νιες, να βλέπεις παλικάρια

να βλέπεις το στασίδι μου που στέκει μαραμένο.

 

Περιοδικό "Ο Μπούρινος". Ετήσια έκδοση του Επιμορφωτικού- Εξωραϊστικού-Εκπολιτιστικού Συλλόγου Εξάρχου Γρεβενών  "Ο ΜΠΟΥΡΙΝΟΣ".

Έτος έκδοσης 2013,  σελίδες 160, κεφάλαια 86.

5o Τεύχος. Έτος 5ο.

Η επικαιρότητα που παρατίθεται στο παρόν τεύχος αφορά το 2012.

Επιμελητής έκδοσης: Βασίλης Αποστόλου

ISSN:2241-0805

Σύνολο τευχών έξι (αρ.6):

2009=σελ.64

2010= σελ.80

2011= σελ.80

2012= σελ.96

2013= σελ.160

2014= σελ. 96.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου